Wasbare luiers forum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bambino Mio / Kaatje Clasics

2 plaatsers

Ga naar beneden

Bambino Mio / Kaatje Clasics Empty Bambino Mio / Kaatje Clasics

Bericht  Mariska do dec 10, 2009 1:17 am

Merk: Bambino Mio
Naam luier: nvt
Type luier: Vouwluier met overbroekje
Bevestiging: Vouwen en in overbroekje leggen
Materiaal: Katoen
Maat: 2, je hebt ook maat 1
Dikheid: Redelijk dik, door vouwmethode heb je 3 lagen katoen.
Betrouwbaarheid: 9
Absorpsievermogen: 9
Uiterlijk: 7
Snel droog: 9
Geld waard: Meer dan waard!

Ik gebruik voor Bas vanaf dat ik begon met katoen deze luier. Het was best even wennen omdat je alleen de luier vervangt en niet het overbroekje. Ook de juiste vouwmethode vinden was even een klus. Maar nu... Meer dan tevreden. Ik heb mijn pakket tweedehands, maar ook nieuw is de prijs zeer aangenaam. Je hebt ze zo gewassen en gedroogd en eigenlijk hebben we nooit last van lekkage.

Tips:

Ik vouw altijd alle luiers meteen als ze van de lijn afkomen. Per dag gebruik ik 2 broekjes. Ik zorg steeds dat er een ingevouwen klaarligt, voor het gemak. Het "oude"broekje vul ik meteen na het verschonen weer.

Verder even zoeken op internet naar filmpjes met vouwmethodes als je voor deze luiers kiest. Ik gebruik voor Bas nu meestal de jongetjes methode ( voor extra dik), maar bij dunne broeken heb je weer een andere methode.

Mariska

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 03-12-09

Terug naar boven Ga naar beneden

Bambino Mio / Kaatje Clasics Empty overbroekjes bambino

Bericht  Tine vr sep 24, 2010 11:05 am

Ik gebruik momenteel ook bambino mio voor mijn dochter. Ben er echt heel tevreden over. Nog bijna nooit lekkage gehad, behalve als mijn man haar ververst (de luier zit dan meestal niet goed in het broekje dus dan is het logisch dat alles nat wordt).
Over de broekjes ben ik iets minder tevreden, de klittenband krult helemaal op na een aantal wasbeurten, het broekje sluit dan minder goed. En als mijn dochter er dan nog eens begint aan te prutsen is het helemaal om zeep.
Ik ben dus op zoek naar nieuwe overbroekjes van een ander merk maar ben er nog niet helemaal uit welke nu de beste zijn.

Tine
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bambino Mio / Kaatje Clasics Empty Re: Bambino Mio / Kaatje Clasics

Bericht  Esther di feb 01, 2011 5:44 pm

Wij gebruiken inmiddels ook met veel succes prefolds, hoewel van een ander merk maar systeem is hetzelfde.

Qua overbroekjes gebruiken we Thirsties, Weehuggers en Econobum. Werken alledrie prima hoewel de ene net wat fijner dan der andere Wink
Esther
Esther
Admin

Aantal berichten : 326
Registratiedatum : 22-11-09
Leeftijd : 49
Woonplaats : IJmuiden

https://wasbareluiers.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bambino Mio / Kaatje Clasics Empty Re: Bambino Mio / Kaatje Clasics

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum